News
Kampania Zachowaj Trzeźwy Umysł ruszyła w gminie Szczaniec
04.04.2018
Projekt ten jest realizowany w naszej gminie już od wielu lat. Pomysłodawcami tego ogólnopolskiego przedsięwzięcia jest Stowarzyszenie Dziennikarzy i Producentów Radiowych z Poznania. Hasło tegorocznej kampanii to: Autoportret. Zadziwiam siebie, gdy siebie poznaję!- czyli o budowie poczucia własnej wartości. Każdego roku też zapraszamy uczniów i nauczycieli szkół do udziału w tym projekcie.
Zadaniem realizatorów jest:
- wyznaczyć osobę, która będzie w szkole koordynatorem kampanii,
- przeprowadzić z dziećmi zajęcia zgodnie z scenariuszami zaproponowanymi przez organizatorów kampanii,
- wziąć udział w konkursach zaproponowanych przez GKRPA w Szczańcu i przez organizatorów kampanii,
- systematycznie umieszczać relacje z przebiegu kampanii w szkole na stronie internetowej wysyłając informacje na adres: Biuro kampanii ZTU kontakt@trzezwyumysl.pl
- przekazać sprawozdanie pisemne i fotograficzne z rozpoczęcia, przebiegu i zakończenia kampanii na adres ug@szczaniec.pl,
O przebiegu kampanii w naszej gminie i w kraju można przeczytać na stronie internetowej www.trzezwyumysl.pl/2018 .
Pierwsze sprawozdanie z rozpoczęcia Kampanii ZTU otrzymaliśmy ze Szkoły Podstawowej w im. Emilii Sczanieckiej w Szczańcu.
Kampania Zachowaj Trzeźwy Umysł w Szkole Podstawowej im. Emilii Sczanieckiej w Szczańcu ruszyła w marcu 2018. Koordynatorem projektu została Krystyna Piątek -pedagog szkolny. Do współpracy zaprosiłam Beatę Żelechowską nauczycielkę nauczania zintegrowanego oraz Małgorzatę Czajkowską nauczycielkę wychowania fizycznego. O realizacji kampanii i tegorocznym temacie zostali poinformowani wszyscy nauczyciele na marcowej radzie pedagogicznej. Wychowawcy klasy natomiast przekazali te informacje swoim uczniom oraz rodzicom.
Lubię siebie bo jestem wyjątkowy. Pod takim hasłem odbyły się zajęcia w młodszych klasach szkoły w Szczańcu. Okazało się, że mówienie w grupie o swoich mocnych stronach sprawia uczniom pewną trudność. Chętniej wskazują swoje negatywne cechy. Aby ułatwić wyszukiwanie tych pozytywnych dzieci wspierały się nawzajem pokazując swoim koleżankom i kolegom to co w nich jest najwartościowsze. Ulotki bardzo przydały się przy realizacji niełatwego tematu. Podczas zajęć poznały też siłę pozytywnego myślenia o sobie.
Zajęcia w klasach czwartych i w piątej odbyły się pod hasłem Pomagając innym, staję się lepszym. Uczniowie rozumieją znaczenie słowa tolerancja, zwłaszcza, że na co dzień spotykają się z różnymi „innościami” swoich kolegów i koleżanek. Nie przechodzą obojętnie obok krzywdzonego drugiego człowieka. W codziennych szkolnych i podwórkowych kryzysowych sytuacjach reagują natychmiast pozytywnie. Wspierają działania szkolnego wolontariatu np. zbierając karmę dla zwierząt ze schronisk. Ulotki dostarczone przez Stowarzyszenie okazały się bardzo przydane podczas realizacji tego zagadnienia.
Zajęcia edukacyjne przeprowadziła Krystyna Piątek i Beata Żelechowska
Krystyna Piątek – pedagog szkolny