News
Ogłoszenie o naborze wniosków nr 3/2018
30.01.2018
Ogłoszenie o naborze wniosków nr 3/2018
STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania
19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”
objętego PROW 2014-2020
I. Zakres tematyczny operacji:
Rozwój działalności gospodarczej w ramach rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym „Strategią Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA na lata 2014-2020” w rozumieniu art. 2 pkt. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczącego Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności
i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320).
Rozwój działalności gospodarczej w ramach rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym „Strategią Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA na lata 2014-2020” obejmuje zakres:
- handlu i usług konsumenckich, co odpowiada celowi ogólnemu 1.0 „Obszar STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA przyjaznym do życia” lub
- rozwój działalności gospodarczej, w której utrzymano istniejące miejsce pracy
II. Limit środków dostępnych w naborze: 100 000,00 zł
III. Termin składania wniosków: 19.02.2018 r. – 02.03.2018 r.
IV. Miejsce składania wniosków: Biuro STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA
ul. Wałowa 1, 66-200 Świebodzin
od poniedziałku do czwartku w godzinach 7:00 – 15:00
piątek w godzinach 7:00 – 14:00
V. Forma i tryb złożenia wniosku: 3 egzemplarze wniosku wraz z wszystkimi wymaganymi
załącznikami (1 oryginał i 2 kopie potwierdzone za zgodność
z oryginałem) w wersji papierowej i wersja elektroniczna
wniosku wraz z biznesplanem (tożsama z wersją papierową) na płycie CD/DVD
składa się bezpośrednio w Biurze LGD BL – osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę upoważnioną
VI. Formy wsparcia: dofinansowanie do 25 000,00 zł stanowiące nie więcej niż
70% poniesionych kosztów kwalifikowalnych operacji
w formie refundacji
VII. Warunki udzielenia wsparcia:
- Spełnienie wymogów oceny formalnej i zgodności z PROW, zgodnie z załącznikiem nr 4 (Karta oceny wstępnej operacji składanych w ramach ogłoszeń o naborach wniosków o udzielenie wsparcia) do ogłoszenia, w tym:
- złożenie wniosku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu;
- zgodność operacji z zakresem tematycznym, który został wskazany w ogłoszeniu o naborze;
- zgodność operacji z LSR, w tym zgodność z warunkami przyznania pomocy określonymi
w PROW na lata 2014-2020.
- Realizacja operacji przyczyni się do realizacji celów ogólnych i szczegółowych LSR przez osiąganie wskaźników zaplanowanych dla danego zakresu wsparcia (zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia).
- Złożenie wszystkich wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielania wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji, które są wymienione w formie listy dokumentów
w załączniku nr 2 do ogłoszenia. - Uzyskanie wymaganego minimum punktowego w ramach oceny według kryteriów wyboru operacji, obowiązujących w STOWARZYSZENIU LGD BRAMA LUBUSKA, które stanowią załącznik nr 3 do ogłoszenia.
Pozostałe warunki udzielania wsparcia określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia
24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2015 r. poz.1570 z późn. zm.).
VIII. Kryteria wyboru operacji wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji stanowią załącznik nr 3 do ogłoszenia.
IX. Informacja o wymaganych dokumentach potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji zawarta jest w załączniku nr 2 do ogłoszenia.
X. Informacja o miejscu udostępnienia dokumentów:
Dokumenty takie jak:
- „Strategia Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA na lata 2014-2020” (LSR),
- formularz wniosku o udzielenie wsparcia,
- formularz wniosku o płatność,
- formularz biznesplanu,
- formularz umowy o udzielenie wsparcia,
- formularz wymaganego dokumentu potwierdzającego spełnienie kryteriów wyboru operacji wraz
z załącznikami, - kryteria wyboru operacji wraz z opisem,
- procedura oceny i wyboru operacji składanych w ramach ogłoszeń o naborach wniosków o udzielenie wsparcia udostępnione są na stronie internetowej STOWARZYSZENIA LGD BL: www.bramalubuska.pl.
Kryteria wyboru operacji wraz z opisem umieszczone są na stronie internetowej Stowarzyszenia: http://bramalubuska.pl/index.php/regulamin-rady.
Informacje na temat naboru udzielane są w biurze STOWARZYSZENIA LGD BRAMA LUBUSKA:
ul. Wałowa 1, 66-200 Świebodzin.
Pytania można również kierować na adres e-mail: sekretariat@bramalubuska.pl lub telefonicznie: 68 475 46 23.
Załączniki:
- /_portals_/gminaszczaniec.samorzad.pl/CKFiles/zał._nr_1_do_Ogłoszenia_3-2018_poprawione.doc
- /_portals_/gminaszczaniec.samorzad.pl/CKFiles/zał._nr_2_do_Ogłoszenia_3-2018.doc
- /_portals_/gminaszczaniec.samorzad.pl/CKFiles/zał._nr_3_do_Ogłoszenia_3-2018_poprawione.doc
- /_portals_/gminaszczaniec.samorzad.pl/CKFiles/Zał._nr_4_do_Ogłoszenia_3-2018.doc